Dakare save matantis D. Jazdauskas, iš pradžių patyrė klaipėdietiško Dakaro pelkių klastas
Klaipėdos pašonėje – Kairių kaime surengtu Lietuvos „cross country“ čempionato pirmuoju etapu savo sporto šakos sezoną pradėjo motokroso aistruoliai.
Pamario smėlynuose rungtyniavo devynių komandų sportininkai. Mažyte persvara nugalėjo Kauno „Kilobaito“ ekipa, surinkusi 71 tašką. Antri buvo šeimininkai – klaipėdiečiai. „Tiesiai iš ūkio–Gull–Kirų“ keturi geriausiai pasirodę lenktynininkai pelnė 68 taškus. Treti buvo Šiaulių WBR atstovai – 66.
Daugiausia taškų – po 20 – į uostamiesčio taupyklę įkratė Domantas Jazdauskas ir Nerimantas Jucius.
Daugiausiai dėmesio sulaukė D. Jazdauskas – Lietuvos motokroso MX1 klasės čempionas, nusprendęs šiais metais dalyvauti ir „cross country“ čempionate, kuriame bus 9 etapai. Tai – simbolinis žingsnis Dakaro link, nes žemaitis neslepia minčių startuoti sunkiausiame pasaulio maratone.
D. Jazdauskas, jau po pirmojo posūkio išsiveržęs į priekį, nugalėjo „Open“ klasėje (6 dalyviai). Jis taip pat buvo absoliučiai greičiausias pirmajame etape. Iš Žemaičių Kalvarijos kilęs sportininkas 8 km nuvažiavo per 9 min. 21,37 sek.
Nugalėtojas pripažino, kad jam sunkiausia buvo važiuoti šlapia pelkėta vietove, kurioje krito daugybė sportininkų.
„Ir aš buvau sustojęs, teko stumti motociklą. Vieną akimirką galvojau, kad varžybos man pasibaigė. Tačiau pavyko iškelti motociklą iš klampynės ir tęsti kovą. Tad labai džiaugiuosi rezultatu“, – įspūdžiais dalijosi D. Jazdauskas.
Antras absoliučioje grupėje finišavo Nerimantas Jucius. Jo rezultatas 8 km distancijoje – 9 min. 41,46 sek. N. Jucius visus varžovus, o jų buvo 10, aplenkė kovodamas ir „Enduro“ klasėje.
15 taškų prie komandinės sėkmės prisidėjo Viktoras Majys, užėmęs trečią vietą tarp 13 dalyvių E40+ grupėje.
13 taškų „kirams“ pelnė E1 klasėje ketvirtą poziciją tarp 7 lenktynininkų užėmęs Antanas Lučinskas.
Greičiausias M klasėje buvo ir Saimonas Vespenderis. 30 dalyvių varžybose triumfavusio klaipėdiečio pergalė įvertinta 15 taškų. Tačiau teisėjai jų nepridėjo prie „Kirų“ taškų balanso, pasirinkę A. Lučinsko indėlį.
Kodėl taip įvyko, negalėjo paaiškinti ir „Kirų“ vadovas Marius Jakniūnas. Klaipėdietis įsitikinęs, kad tie du taškai priartintų uostamiesčio lenktynininkus prie „Kilobaito“ komandos iki minimumo.
„Didžiuojamės mūsų komanda, kuriai bendroje įskaitoje betrūko tik 1 taško iki pirmos komandinės vietos! Neliūdime, dar visas sezonas prieš akis!“ – skelbiama „Kirų“ feisbuko puslapyje.
Tarp veteranų (E50+ klasėje) šešis varžovus už nugaros paliko, pirmą vietą užėmęs Kęstutis Gurčinas. Klaipėdiečiui „ant rato“ lipo karteniškis, Dakaro lenktynėse dalyvavęs Gintautas Igaris.
Gausiausiai „kirų“ buvo C klasės varžybose.
C klasėje (36 dalyviai) antrą vietą užėmė tarp šios klasės motociklų greičiausiai ratą įveikęs (12 min. 20,02 sek.) Justinas Juškevičius, 14-as liko Mantas Zakas, 27-as – Mantas Galvanauskas, 32-as – Tomas Turskis.
C1 klasėje tarp 41 dalyvio antras buvo Rytis Lukošaitis, septintas – Arnoldas Bružas, dešimtas – Egidijus Jancevičius, 18-as – Dovydas Vištartas.
Aktyvūs Klaipėdos motokroso veteranai. E40+ klasėje V. Majys buvo trečias, Jonas Varkuliavičius – 6-as, M. Jakniūnas – 7-as, Edas Pangonis – 10-as.
„Quad ATV“ klasėje 10-as tarp 16 sportininkų buvo Evaldas Kareiva, „Quad Open“ – 21-as tarp 25-ių – Tadas Makauskas. Klaipėdiečio technika sušlubavo, tačiau net ir „sustreikavusiu“ varikliu jis pasiekė finišą.
Dėl tokios priežasties du pajūrio „kirai“ nebaigė varžybų. Šarūnas Matutis „Open“ klasėje buvo ketvirtas, tačiau dėl variklio gedimo teko atsisakyti pretenzijų į prizinę vietą.
Techninė nesėkmė ištiko ir ypač perspektyviu motokrosininku laikoma Vytautą Vasiliauską, kovojusį „Enduro“ klasėje.
Varžybos vyko be žiūrovų, tačiau sulaukė didžiulio dalyvių antplūdžio.
Pasak Lietuvos motociklų sporto federacijos prezidento Roberto Benediktavičiaus, atletai po ilgos pertraukos labai pasiilgo judėjimo.
Tradiciškai į pirmuosius etapus susirenka daugiausiai sportininkų. Nenuostabu, kad į Kairius atvyko 203 dalyviai: 162 motociklininkai ir 41 keturračių tramdytojas.
Dėl didelio dalyvių skaičiaus motociklininkų grupės startas buvo skeltas net į tris dalis. Motociklų sportas į Klaipėdos pakraštį sugrįžo po pertraukos. Tad daugeliui sportininkų trasa buvo nežinoma. Dar treniruočių metu jie atkreipė dėmesį į labai klampų trasos smėlį, o distancija sudėtinga ir visiškai nepanaši į Ruklos karinio poligono.
8 km trasoje buvo gausu ne tik smėlio, drėgnų pelkėtų vietų bet ir gilių duobių – tikras lietuviškas Dakaras, kuriame dalyviai ir klimpo, ir griuvo. Pelkėje kai kurie dalyviai įklimpdavo kelioms dešimtims minučių, tačiau labiausiai vargino smėlis.
Greičiausias Dakaro vienišius Arūnas Gelažninkas Kairiuose nerungtyniavo dėl traumos, gautos Dubajuje. Jis atliko komandos trenerio vaidmenį.
Trasą teigiamai įvertino ir Dakaro keturratininkas Laisvydas Kancius, stebėjęs varžybas iš šalies. Klaipėdietis šiame poligone nemažai treniravosi, tad stebėjosi, kaip puikiai trasa paruošta varžyboms.
Po varžybų buvo apdovanoti praėjusių metų šalies „cross country“ čempionai ir prizininkais, nes dėl pandemijos neįvyko planuota Lietuvos motociklų sporto federacijos (LMSF) apdovanojimų šventė.
Balandžio 10 d. planuojamas antrasis „cross country“ etapas. Jis vyks Vievyje, „Crazy fermoje“.